لوازم جانبی سمعک

لوازم جانبی سمعک- دلاوا سمعک
لوازم جانبی سمعک- دلاوا سمعک

تجویز و تنظیم سمعک نیازمند تخصص، دانش و تجربه است که به عهده‌ شنوایی‌شناس (ادیولوژیست) است. کم‌شنوایی در بزرگسالان و پیرگوشی در سالمندان شایع است. بنابراین در این مواقع با توجه به نظر متخصص برای بهترشدن شنوایی و حفظ باقی مانده شنوایی، فرد باید از سمعک استفاده کند. سمعک باعث بلندتر شدن و وضوع بیشتر صدا شده که باعث می‌شود فرد صداها را راحت بشنود. اگر سمعک برای فرد کم‌شنوا درست تنظیم نشود باعث آزار، نارضایتی و دید منفی او نسبت به سمعک می‌شود و ممکن از استفاده از سمعک اجتناب کند. درحالی که اگر سمعک مناسب برای فرد انتخاب شود و به طور تخصصی و درست تنظیم شود باعث رضایت و بهبود شنوایی فرد می‌شود.

لوازم جانبی سمعک

با پیشرفت فناوری و امکان ارتباط بی سیم بین وسایل الکترونیک، زندگی برای تمام افراد راحت‌تر شده است. با استفاده از این تکنولوژی‌ها سمعک‌هایی ساخته شده‌اند که دارای بولوتوث هستند و قالبیت اتصال به انواع لوازم جانبی سمعک را دارند. در این میان برخی از انواع لوازم جانبی مصرفی مانند ابزار تمیز‌کردن سمعک داخل جعبه آن قرار دارند اما سایر لوازم مورد نیاز سمعک را بایستی جداگانه خریداری کرد. بدین منظور در کلینیک شنوایی و تجویز سمعک دلآوا انواع سمعک‌های روز دنیا همراه با لوازم جانبی آن‌ها موجود است که مراجعین محترم می‌توانید با دریافت راهنمایی و مشاوره از ما به راحتی لوازم جانبی مورد نیاز خود را خریداری کنید. 

لوازم جانبی سمعک- دلاوا سمعک
لوازم جانبی سمعک- دلاوا سمعک

انواع لوازم جانبی سمعک

در این بخش به معرفی انواع لوازم جانبی پرداخته شده است. برای اطلاعات بیشتر و تهیه لوازم موردنیاز خود می‌توانید با کلینیک شنوایی دلآوا سمعک در ارتباط باشید.

انواع لوازم جانبی سمعک- دلاوا سمعک

باتری سمعک

لوازم تمیز کردن

لوازم جانبی بی سیم

جعبه و کیف

انواع باتری سمعک

بیشتر سمعک‌ها قابل شارژ نیستند و برای کار کردن به باتری نیاز دارند. به همین دلیل باتری به عنوان یکی از لوازم جانبی‌های مهم تلقی می‌شود و همیشه باید همراه فرد کم شنوا باشد تا در صورت اتمام باتری بتواند آن را سریعا عوض کند. باتری سمعک بصورت بین المللی دارای 4 سایز مختلف است که با 4 رنگ نمایش داده می‌شود. با توجه به نوع سمعک، یکی ازین 4 مدل مناسب آن می‌باشد. در کلینیک شنوایی دلآوا سمعک می‌توانید باتری‌هایی با کیفیت بالا و طول عمر مناسب تهیه کنید و همراه خود داشته باشید. جهت اطلاع از قیمت باتری انواع سمعک با ما تماس بگیرید.

انواع سایز باتری سمعک

طول عمر

باتری سمعک چقدر است؟

شرایط نگهداری باتری سمعک در فضای خشک و خنک و ایده آل بر عملکرد، کیفیت و طول عمر باتری تاثیر دارد. به دلیل اینکه باطری سمعک با هوا فعال می‌شود، جهت شارژ و فعال سازی بهتر باتری باید بعد از برداشتن برچسب روی آن تقریبا دو تا پنج دقیقه به آن زمان داده تا در هوا بماند و سپس داخل سمعک قرار بگیرد. معمولا طول عمر باتری سمعک سایز 10 پنج تا هفت روز، باتری سایز 312 هفت تا ده روز، باتری سایز 13 ده تا پانزده روز و باتری سایز 675 پانزده تا بیست روز می‌باشد. البته با توجه به کم شنوایی و قدرت سمعک، سطح تکنولوژی و داشتن آپشن‌هایی مثل بولوتوث، مقدار ساعتی که فرد در روز از سمعک استفاده می‌کند، همگی می‌توانند در طول عمر باطری سمعک تاثیرگذار باشند و آن را تغییر دهند.

لوازم تمیز کردن انواع سمعک

فیلتر سمعک از رسیور(بلندگو) سمعک محافظت می‌کند. فیلتر مانع از ورود صدا نمی‌شود ولی جلوی ورود جرم گوش و گردوغبار به داخل سمعک را می‌گیرد. سمعک‌ها نیاز به مراقبت و تمیز‌کردن دارند و تعویض فیلتر سمعک هم یکی ازاین موارد است. عوض کردن بموقع فیلتر باعث جلوگیری از خرابی سمعک، طولانی شدن عمر سمعک و صرفه‌جویی در هزینه‌های فرد می‌شود. سمعک‌های نامرئی، داخل گوشی و پشت گوشی‌های ریک دارای فیلتر هستند و کاربران باید نحوه عوض کردن آن‌ها را یاد بگیرند. تمیز‌کردن و مراقبت از سمعک‌ها مانند سرمایه‌گذاری است و نیاز به تعمیر سمعک را کم می‌کند. بنابراین هیچوقت خشک کردن، تمیزکردن و تعویض فیلتر سمعک را فراموش نکنید. در دلآوا سمعک می‌توانید انواع فیلتر سمعک اورجینال با قیمت مناسب را تهیه کنید.

انواع فیلتر سمعک

 انواع مختلفی از فیلتر سمعک مخصوص به هر برند وجود دارد که در این بخش به معرفی آن پرداخته‌ایم. 

فیلتر سمعک زیمنس

فیلتر سمعک اتیکن

فیلتر سمعک اتیکن

فیلتر سمعک ویدکس

لوازم جانبی بی سیم سمعک

امروزه امکان اتصال بی‌سیم سمعک به لوازم پخش صوت مثل تلوزیون، موبایل و...، برای کم شنوایان وجود دارد. لوازم جانبی بی‌سیم سمعک، شامل کنترل از راه‌دور و برنامه‌های نرم‌افزاری پیشرفته است؛ برنامه‌ها و ابزاری که با فشردن یک دکمه‌ی ساده کار می‌کنند. لوازم جانبی سمعک در برندهای مختلف به صورت متفاوت طراحی و عرضه شده‌اند و ممکن است در بعضی از مدل‌های سمعک وجود نداشته باشند. در مرحله اول باید برای فرد کم شنوا یک سمعک با کارایی بالا و تکنولوژی روز تجویز شود و لوازم جانبی در مراحل بعد هستند. در کلینیک شنوایی دلآواسمعک بهترین انواع برندهای سمعک و لوازم جانبی متناسب با آن برای مراجع تجویز می‌شود تا بتواند صداها را در همه‌ محیط‌ها بشنود و به راحتی ارتباط برقرار کند.

انواع لوازم جانبی بی سیم سمعک 

در برندهای مختلف سمعک

مشاوره و خرید لوازم جانبی سمعک

کلینیک شنوایی سنجی و تجویز سمعک دلآوا

با ما تماس بگیرید

با ما تماس بگیرید

سوالات رایج

پرتکرار ترین سوالات شما درباره لوازم جانبی سمعک

خرید لوازم جانبی به صورت جداگانه از خرید سمعک انجام می‌شود. در صورت نیاز فرد به لوازمی مثل باتری سمعک، فیلتر سمعک و یا لوازم جانبی بی‌سیم می‌تواند آن را از کلینیک‌های شنوایی تهیه کند.

قیمت لوازم جانبی بسته به قیمت محصولات متغیر است ولی معمولا قیمت باتری سمعک و قیمت فیلتر سمعک ناچیز است. قیمت لوازم جانبی بی سیم نیز به نوع وسیله مورد نظر و برند آن بستگی دارد.

لوازم جانبی برند زیمنس و انواع لوازم جانبی برندهای مختلف را می‌توانید از دلآوا سمعک تهیه کنید. در دلآوا سمعک انواع لوازم جانبی با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌شود.

فروش لوازم جانبی در تهران و شهرهای دیگر در کلینیک‌ شنوایی سنجی انجام می‌شود. با تماس با کارشناسان دلآوا سمعک می‌توانید درباره انواع لوازم جانبی به صورت رایگان، مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.